Učitavam... Ministar Butković o izjavi Komšića o Pelješkom mostu: Možda ga je euforija od izbora malo ponijela

Korisnička ocjena: 5 / 5

Zvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivna
 
 
HRVATSKA

Butković: Mi smo otvoreni za razgovor, mi smo otvoreni da im pokažemo svu dokumentaciju

Ministar Butković o izjavi Komšića o Pelješkom mostu: Možda ga je euforija od izbora malo ponijela
 
Oleg Butković
 

 

Novosti iz Domovine

 

 

 

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da je Pelješki most projektiran temeljem konzultacija sa BiH stranom i da se gradnja nastavlja.

Na pitanje novinara da prokomentira izjave novoizabranog člana Predsjedništva BiH Željka Komšića o tome da će BiH podnijeti tužbu protiv Hrvatske zbog gradnje Pelješkog mosta Međunarodnom sudu za pravo mora u Hamburgu, Butković je u emisiji Hrvatskog radija "A sada Vlada" ustvrdio da te Komšićeve izjave "apsolutno nisu dobre" te da nisu u onom tonu kakav bi željele obje strane - pomirljive i dobrosusjedske.

...

Jer, kao što je poznato, Hrvatska je zajedno s BiH razgovarala i dogovarala sve karakteristike mosta. Prvotni projekt je bio da visina mosta bude 150 metara i da širina plovnog puta bude uža, naglasio je Butković, dodavši da je Hrvatska prihvatila bosanski prijedlog za visinu mosta od 200 metara i veću širinu plovnog puta. 


Sve je to zapisano i temeljem toga je i projektiran Pelješki most, tako da se s te strane ne može reći da nismo bili u kontaktu i da nismo o tome razgovarali. Teza da se sporazum Tuđman - Izetbegović ili granica između BiH i Hrvatske ne primjenjuje nije točna. Ona se primjenjuje iako nije ratificirana u Hrvatskom saboru, a po tom sporazumu granica između BiH i Hrvatske 500 metara udaljena od mjesta gdje se gradi Pelješki most, kazao je ministar. 

Naveo je i da Komšićeva izjava da bi Pelješki most bio na BiH teritoriju da se primjenjuje spomenuti sporazum između dva bivša predsjednika, znači totalno nepoznavanje i nesnalaženje. 


To znači jedno totalno nepoznavanje, nesnalaženje. Možda ga je euforija od izbora malo ponijela. Vidjet ćemo kad se strasti smire. Ne znam što će BiH učiniti, može tužiti, ne mora, ne znam, vidjet ćemo. Mi smo otvoreni za razgovor, mi smo otvoreni da im pokažemo svu dokumentaciju, izjavio je Butković.

- sadržaj se nastavlja -

 

 Drugi upravo čitaju...
 

 

Istaknuo je da se gradnja mosta nastavlja, da su sredstva osigurana, ispitni radovi su završeni. Najavio je da će sredinom prosinca započeti ozbiljnije bušenje pilota, a Hrvatske ceste će vrlo brzo donijeti odluku o odabiru izvođača za drugu fazu izgradnje Pelješkog mosta, odnosno izgradnju pristupnih cesta.


Nastavljamo projekt, i ne sporimo Bosni njezino pravo neškodljivog prolaska za sve brodove koji idu u i iz luke Neum prema hrvatskome ZERP-u, odnosno otvorenom moru. To pravo BiH ima, i dovoljne su karakteristike mosta da svi brodovi mogu uploviti u luku Neum i ja ne vidim tu nikakav problem, kazao je Butković.  

Upitan o privatizaciji Hrvatskih autocesta (HAC) i mogućem ulasku mirovinskih fondova u vlasničku strukturu, Butković je kazao da ta ideja nije od jučer. Ustvrdio je da je cestarski sektor stabiliziran, kako Vlada u ovom trenutku ne razmišlja i ne razgovara o bilo kakvoj privatizaciji HAC-a i kako ta tema nije na dnevnom redu.
Kaže da je to ideja Radimira Čačića koja se pojavila u medijima i kako nije za "baciti". 

Na pitanje o situaciji u Croatia Airlinesu (CA), Butković je rekao da je jasno da ta hrvatska aviokompanija nema budućnosti bez strateškog partnera, a kako će Vlada kroz nekoliko tjedana donijeti odluku o početku tog procesa. 

Napominje da je raspisan natječaj za odabir konzultanta koji bi trebao pomoći u traženju strateškog partnera, tako da je proces već zapravo krenuo.

Upitan o stanju u Hrvatskim željeznicama (HŽ) i njihovoj modernizaciji, Butković kaže da se velik dio ulaganja u infrastrukturu odnosi na željeznicu, i kako je upravo tu investicijski ciklus najveći.
No naglašava da je u željezničkom sektoru nužno restrukturiranje.

Sam sustav željeznica je zastario i treba ga mijenjati. Tu moramo učiniti da unutar samih tvrtki, kao i u cestarskom sektoru, dođe do restrukturiranja. To je veći izazov i veći zalogaj nego što su to bile ceste, no politička volja postoji (...) i u ovom mandatu ćemo krenuti u restrukturiranje, rekao je Butković.
Gradnja infrastrukture, nabavka novih vlakova, sve je to ono što trebamo napraviti kako bismo sačuvali željeznicu, poručio je.

 

Foto: 1. Hrvoje Jelavic/PIXSELL


Priredila: Lorena Tulić

Izvor: Hina

Ovaj materijal sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija

 

 

Novosti iz domovine

Harley-Davidson Zagreb

hrenfrdeituk

TOP AUDIO

Trenutno posjetitelja

Imamo 254 gostiju i nema članova online

A- A A+
  • Pomoć oboljelim braniteljima
  • Podrška radu Udruge
Fizičku kondiciju održavam:
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
Total Votes:
First Vote:
Last Vote:

Ovlašteni kreditni posrednici

Udruga 'Crne Mambe' - 2018. - crnemambe.hr
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech
X

Ups!

nedozvoljeno kopiranje sadržaja