Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 
 
HRVATSKA

"Uvjeren sam da će Hrvatska imati avion kakav je tražila i kakav je Izrael ponudio"

Šundov: Hrvatska će imati avion kakav je tražila
 
Šundov
 

 

Novosti iz Domovine

 

 

Što je sporno u nabavi izraelskih vojnih zrakoplova F-16 Barak? Zašto SAD Izraelu ne dopušta da ih proda Hrvatskoj? State Department poslao je formalnu obavijest Kongresu o prijenosu trećoj strani i sada ima 15 dana da odobri ili ospori taj transfer. Vlada je odlučna: ili ćemo kupiti zrakoplove kakve smo tražili ili će se natječaj poništiti.

 

O ovoj temi u emisiji Otvoreno govorili su general zbora Mirko Šundov, načelnik Glavnog stožera OS RH; pukovnik Željko Ninić, zapovjednik 91. zrakoplovne baze Hrvatskog ratnog zrakoplovstva; general-bojnik Josip Štimac, bivši zapovjednik HRZ-a; Jan Ivanjek, vojni analitičar i Marinko Ogorec, stručnjak za sigurnost s Veleučilišta u Velikoj Gorici.

...

"Vrlo je važno da zadržimo borbenost zrakoplovstva. U ovaj se posao krenulo kako bi RH mogla samostalno i kvalitetno čuvati svoje nebo. Cijeli smo proces vodili otvoreno, profesionalno i odgovorno kažem - pohvala struci i zahvala politici da smo za to dobili zeleno svjetlo", poručio je Mirko Šundov koji je vodio izaslanstvo u Izraelu prije dvije godine kad je potpisan dokument u kojemu se garantirala određena konfiguracija u avionima, kao i to da će biti po NATO standardu te rokovi prema kojemu će se posao odraditi do kraja. Nekoliko sam puta razgovarao i s vrhom američke vojske i NATO-a i uvijek je s njihove strane bila pružena poptora. Proces još nije završen, a vjerujem da će to biti realizirano", zaključio je.

Jan Ivanjek kaže kako nije stvar u tome da SAD ne želi da Hrvatska dobije zrakoplove. "Radi se o poslu. Ponuda Baraka uključuje zrakoplove i strukturu i očita je financijska prilika. Ovim SAD gubi tršište za Block 70", kazao je. "RH otkad je ušla u NATO dokazala se kao vrlo kvalitetan partner. Bilo bi dobro da nas tako počnu percipirati i u SAD-u i da se prema nama ponašaju kao partner, a ne gospodar", rekao je Marinko Ogorec koji smatra da je u ovom poslu s hrvatske strane odrađen jako dobar posao i odabran je najbolji ponuđeni avion. S tim se, kao pilot, složio i Željko Ninić. Dodao je kako oko NATO kompatibilnosti nema kompromisa. "Dodatnu opremu koje sad nema Izrealci će ugraditi u zrakoplov, a sve ono što je klasificirano montirat će se u Hrvatskoj. To se neće osjetiti u cijeni, dodao je. 

- sadržaj se nastavlja -

 

 Drugi upravo čitaju...
 

 

Mirko Šundov je kako je proces odabira i dogovora bio dugotrajan i transparentan. "Saborski odbor je jednoglasno prihvatio sve što je stručno povjerenstvo prezentiralo. Uvjeren sam da će Hrvatska imati avion kakav je tražila i kakav je Izrael ponudio. Naći će se rješenje da mi i naši partneri - budemo zadovoljni", kazao je.

"Mig 21 je druga generacija, F-16 je četvrta generacija, a za Baraka i Block 70 ili 72 kažu da je čak 5+ generacija. Jedina prednost  F35 ispred Baraka je to što je on nevidljiv za radare, a i to je upitno", kazao je Josip Štimac. Dodao je kako će pilotima biti lakše letjeti s F-16 nego Migom i smatra kako neće biti nikakvih problema oko prihvaćanja i prilagodbe novoj tehnologiji.

"Izraelski vojni sustav je jedinstven u svijetu. Njihovi Baraci nisu usmjereni samo ka protuzračnoj obrani nego i udaranju na kopnene ciljeve, što je jedinstveno u svijetu. Njihov cijeli sustav je fokusiran na postizanje učinkovitosti u borbi. Procedure se prilagođavaju događajima na terenu u roku 'odmah'. Izraelski način prilagoavanja i obuka, oslanjanje na elektroničko djelovanje - to su sve množitelji sile koji omogućuju kinetičkim borbenim sredstvima da ostvare daleko veći učinak. Tu je navjveća vrijednost suradnje s Izraelom", kazao je Jan Ivanjek. S time se složio i Marinko Ogorec.

Željko Ninić 
letio je s puno borbenih zrakoplova ukjučujući najnovije Migove, F-16 (Aviano). "Usudim se reći da pozitivno zavidim mlađim kolegama koji će imati priliku operativno koristiti taj avion i bit ću sretan ako za 10 godina dostignemo pune operativne sposobnosti koje taj avion nudi", kazao je. Pozitivna energija koju je osjetio kod kadeta i budućih pilota dokaz mu je da radimo 'pravu stvar'. "Ne radi se o starudijama, to vam jamčim iz kabine". 


S tim se složio i Josip Štimac. "Naše osoblje je neuništivo. Mi gajimo ljubav prema zrakoplovstvu još od Novaka. Imamo jako dobru budućnost u zrakoplovstvu", kazao je. Kao načelnik ponosim se sa svime što oni rade, dodao je Mirko Šundov. Očekuje da će proces ići svojim tijekom, onako kako smo mi u Hrvatskoj planirali. "Energija ministra Damira Krstičevića u cijelom procesu je važna i snažna i svi smo mu mi zahvalni", zaključio je. 

 

  

Foto: 1. Izvor


Priredila: Lorena Tulić

Izvor: HRT

Ovaj materijal sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija

 

 

Novosti iz domovine

Harley-Davidson Zagreb

hrenfrdeituk

TOP AUDIO

Trenutno posjetitelja

Imamo 403 gostiju i nema članova online

A- A A+
  • Pomoć oboljelim braniteljima
  • Podrška radu Udruge
Svijet u 2050. obilježit će:
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
Total Votes:
First Vote:
Last Vote:

Ovlašteni kreditni posrednici

Udruga 'Crne Mambe' - 2019. - crnemambe.hr
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech
X

Ups!

nedozvoljeno kopiranje sadržaja